Poslední aktualizace: 11.03.2024

Automat. přihl.:

Zapomenuté heslo

Kalendář akcí

Následujích 60 dní není plánována žádná akce.

Vložit akci

Francie - Provence na kole

Naskytla se mi zajímavá nabídka cykloturistů z Brna. Neváhal jsem ani okamžik a vyrazil na akci pod názvem „Provence na kole". Konala se ve dnech 16.-25.6.2006. Pro velké zaneprázdnění se dostávám až teď k tomu, abych o této akci napsal několik řádků.

V pátek 16. července jsme o půl páté odpoledne naložili kola do cyklopřívěsu za autobusem a vyrazili přes Rakousko, Itálii do Francie. Cílem se stává městečko Barcelonnette, kde v sobotu navečer stavíme stan. Při večerním „posezení nad mapou", jak naše vedoucí zájezdu nazývala rozbor trasy na druhý den, se dovídáme, kam že vlastně máme dorazit, čili kam dojede autobus s našimi věcmi. Dostáváme barevnou mapku, do které si zakreslujeme trasu a cíl s kartičkou, na které je podrobně popsána celá trasa. Toto se pak opakuje každý večer.

První etapa vedla Barcelonnette do horského městečka Annot a měřila 98 km. Větší část etapy vedla nádherným národním parkem. Zajímavostí této etapy bylo, že prvních 29 km jsme jeli stále do kopce, protože jsme se z 1.100 m nadmořské výšky museli „vydrápat" do 2.326 m n.v., ve které se nachází sedlo Col de la Cayolle s ledovcovým jezerem Las d´ Allos a ještě zde ležel sníh (fota 1-3). Tady bych chtěl podotknout, že to asi je zatím nejvýš, kam HASák v dresu dojel po svých, což mě svádí k tomu, abych vyzval další k překonání této výšky! Dolů to byl úžasný 40ti kilometrový sjezd plný serpentin, horských květin, k vidění byli i svišti (foto 4) a kamzíci. Do campu v Annot jsme dorazili znavení, ale plní zážitků.

Další etapa vedla do la Palud –s- Verdon. Nebyla tak náročná, místy vedla okolo řeky Verdon, ve které jsme se samozřejmě vykoupali a ujetých 70 km nebolelo.

Náročnější však byla další etapa, kterou byla okružní cesta nad Canyon du Verdon. To jsme si nejdříve museli odmakat 13ti km dost prudkého stoupání, aby jsme byli odměněni mírou vrchovatou překrásnými pohledy do údolí a nad hlavou kroužícími orly skalními (foto5-6). No a pak zase divoký, ale zajímavý sjezd do údolí, kde nás nechtěli horské kozy pustit dál (foto 7) a ještě asi 75 km cesty mezi skálama a jezerem, přes zvláštní městečko ve skalách Moustiers S.Marie (foto 8) do místa srazu s autobusem. Naložení kol a přejezd cca 200 km do oblasti Pond du Gard (foto 10). Podvečerní prohlídka historických památek Avignonu – Avignonského mostu (foto 9), papežského paláce, katedrály Notre Dame des Doms a posezení u vínečka na náměstíčku nám opět „dobilo baterie" na další etapy.

Další etapy již byli pohodovější, kopců méně a mírnějších, projížděli jsme Provencí plnou zralých broskví, meruněk (foto 11), třešní, cesta vedla uprostřed borovic, olivovníků, cypřišů a byla provoněná tymiánem, levandulí a rozmarýnem. Postupně jsme navštívili klášter Abb St.Michel de Frigolet (foto 12), hrad a skalní město Les Baux-de-Provence (foto 13), absolvovali ochutnávku vína ve skalním sklípku Cave Sarragan (foto 14) , obdivovali římský amfiteátr ve městě Arles (foto 15), jeli okolo rýžových polí (foto 16) a dorazili až k moři ve městě Saintes Maries-de-la-Mer. Všichni hrrrrrr do moře, smytí únavy naložení kol a přejezd do městečka Clos-des-Plages la Ciotat.

Poslední den jsme již jen projížděli okolo pobřeží, ale převažovalo koupání (foto 17 a 18) a relaxace, neboť nás čeká zase 24 hodin v autobuse. Cestu nám krátí vynikající francouzské víno v perfektním 5ti litrovém krabicovém balení s malou pípou na nalévání.

Byla to skvělá akce, a v těch nejtěžších etapách jsem na dálku děkoval všem HASákům, se kterými jezdím. V prvé řadě Petru Okáčovi, který mě naučil jezdit a pak Vašónovi za jeho propracovanou druhou fázi. Jen díky mé dobré natrénovanosti jsem sváděl rovnocené spurty i noční doplňování tekutin s nabušenými cyklisty z Brna .

Všechny dobrý lídičky zdraví Zdeněk Trávník zvaný Tráva .

Fotogalerie:

Návrat zpět

Design, kód a programování Lukáš Havlíček | Copyright © 2005 - 2024 Ing. Vítězslav Holub | Administrace